Harry Potter

Det har ju varit en väldigt stor 'Harry Potter hysteri' nu när första delen av sista filmen har kommit ut. Det var premiär i onsdags, 17 november. Har sett alla tidigare filmer och de är verkligen bra! Allt är på topp, musiken, effekterna, skådespelarna. Jag har läst första och hälften av andra boken. Jag hade sett filmerna innan och när jag såg första filmen igen igår var det verkligen en besvikelse. Boken är så mycket mer detaljerad och så. Men det är inte ofta filmerna är bättre än böckerna, så det får man ju räkna med.

Jag vill verkligen se den nya filmen! Så jag lägger ut en trailer här så kan ni kika på den om ni är nyfikna på filmen.



J K Rowling som skrivit böckerna är verkligen en duktig författare. Fatta fantasin hon besitter! Tänk att komma på allt. Alla namn, platser och få det levande för läsaren! Shit! Ett ord; suverän. Hon är verkligen helt suverän! Hyllningar till henne!

Första filmen/boken är inte så hemsk. Med tiden har böckerna och filmerna blivit hemskare och hemskare. Hon har väl helt enkelt vågat mer och blivit mer järvare att skriva för att behålla läsare.



Vi hyrde ju 6;e filmen igår och bänkade oss framför projektorn och tittade på den. Jag och mamma var på bio på den när den kom ut, men pappa och lillebror hade inte sett den. Jag och mamma var runt i hela stan kändes det som! Alla filmer var uthyrda överallt. Förklaringen var nog att alla ville se den filmen nu, när den nya kommit ut. Men till sist fick vi iallafall tag på den. Den var lika bra som förra gången jag såg den :) 

                                                                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0