Gåta.

Nu ska alla läsare få en liten klurig gåta. Den som först gissar rätt svar får en länk ;3
Här kommer den;

Tre myror var ute och gick, de gick på led. Den första myran sa: "Jag har ingen myra framför mig, men två myror bakom mig." Den andra myran sa: "Jag har en myra framför mig och en myra bakom mig." Den tredje myran sa: "Jag har två myror framför mig och en myra bakom mig." Hur kunde det komma sig, eftersom det bara var tre myror?

Det här är en riktig kluring. Ni kan få en ledtråd: Svaret är inget man direkt tänker på.
Så, vem kan gåtan?



Kommentarer
Postat av: amanda ~ annasdotter

takcra :D YEES, det tycker jag med! BRUNNEET FÖR LIFE!

2011-01-05 @ 18:44:32
URL: http://annasdotter.se
Postat av: eve

Du har sagt den till mig i skolan men kommer inte ihåg svaret! xP

2011-01-05 @ 20:43:04
Postat av: Emma;D<3

För att den första myran har 2 myror bakom sig,

Den Andra myran har 1 myra framför och 1 bakom

Den tredje myran har 2 framför eftersom den är längst bak:D<3

2011-01-07 @ 13:58:03
Postat av: tanjaa

för att dom går i ring? :3

2011-01-15 @ 17:35:49
URL: http://tanjao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0