Fotoskolan: Hur jag redigerar mina bilder

Hej!
Denna gången i Fotoskolan ska jag visa hur jag redigerar mina bilder ibland :) Jag använder mig av http://picnik.com, som säkert flera av er känner igen :) Let's start!
Denna bild började jag med, alltså orginalet av bilden som var orört;

Ganska tråkig, va?


När du väl har kommit in på Picnik, tryck på Upload a photo, där väljer du det foto du vill arbeta med.


Observera att bilden ibland är finare utan Auto-fix, det varierar helt enkelt från bild till bild. + så är det en smaksak.


När du gjort det, klickar du först på Create - Effects. (efteråt kan du även lägga till text och 'bilder' på ditt foto)


Jag använder nästan alltid denna, det blir mycket mer färgglatt osv. Dock gillar inte vissa folk det - men det är deras ensak.


Nu ser bilden ut såhär.


Sedan tar jag denna - för att få motivet att framträda mera.


Man använder en sorts pensel för att 'sudda' bort det suddiga på de saker man vill ha skarpa - i mitt fall kiwisarna.


För att få ett mer, ehm, jag vet inte vad jag ska kalla det, men nedtonat utseénde på bilden väljer jag 1960's. Den är toppen + att man får runda hörn på sina bilder. Dock kan man klicka bort det.

När du är klar trycker du på 'Save and Share' och sparar helt enkelt ner bilden på din dator.
Mitt rasultat blev såhär:

Najs tycker jag ^^,
Hoppas att ni har lärt er någonting. Om några oklarheter uppstår - skicka en kommentar så ska jag försöka reda ut det. Kram ♥


Kommentarer
Postat av: Eve

Fattar inge >.< :P :P

2011-01-12 @ 17:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0